Nu kan du som har en aktiv mobilväxel hos Cloudgruppen ladda ner statistik för att få koll på er ingående trafik. Vill ni ha tillgång till denna funktion kontakta er säljare.
Vad för typ av statistik kan du få ta del av? 📊
·Alla inkommande samtal
·Alla missade samtal
·Vem som besvarade samtalet
·Vem som ringde
·Hur länge pågick samtalet
·Grafer som visar besvarade och missade samtal uppdelat på:
- Vilken tid på dygnet som ni har mest samtal
- Vilken veckodag/datum ni har mest inkomna samtal på
För att komma igång med växelstatistik, chatta direkt med vår support 💬
Så här gör du för att ta fram växelstatistik för din växel
I portalen, under fliken ”växel” hittar du funktionen för att ladda ner statistiken för din växel.
Välj vilken månad du vill få ut statistik för
Har du flera växlar väljer du vilken växel du vill få ut statistik för
Klicka på Ladda ner
Växelstatistiken laddas ner i Excelformat
Statistiken hamnar i olika flikar i Excelfilen. Den första fliken Statuses förklarar vad det olika termerna betyder.
Answered: Samtalet togs emot av en växelanvändare
Unanswered: Samtalet kopplades till en eller flera användare men besvarades inte
Answered by othet user: Samtalet besvarades men togs emot av en annan användare i gruppen eller köfunktionen
Unknown: Samtalet avslutades av okänd anledning
Caller hung up: Samtalet avslutades på grund av att inringaren la på innan samtalet kopplades till en grupp eller köfunktion
Caller reached end of PBX: Samtalet avslutades för att det nådde slutet av växeln utan att ringa upp någon användare
Caller reached voicemail: Samtalet avslutades för att det kopplades till en röstbrevlåda
Villkor för växelstatistik
En fast kostnad per månad
Du kan lägga till tjänsten växelstatistik när som helst i månaden men kommer att bli fakturerad från den 1:a i innevarande månad
Om du väljer att avsluta tjänsten växelstatistik avslutas den i slutet av innevarande månad